Att bli kär i en bok... igen!

Jag är kär igen. Materiellt förälskad i en bok med fantastiskt vackra bilder av ett underbart Sverige. Frestelserna lurar över allt - jag jobbar i en bokhandel - och det är klart att jag för varje arbetspass hittar någonting som verkar intressant, men ibland är det som att blixten slår ner och allt stannar - kärlek vid första ögonkastet!

Just nu klappar mitt hjärta lite extra hårt för "True North - the grand landscapes of Sweden" av Per Wästberg och Tommy Hammarström samt  "Sveriges Nationalparker" av Claes Grundsten. Två fantastiskt vackra böcker som gärna skulle få ligga på vardagsrumsbordet eller ges bort i present.

I höst åker jag bort på det Stora Äventyret till landet på andra sidan jorden - Australien. Men innan det ska jag njuta av den Svenska sommaren i fjällen. I juni blir det ett traditionellt besök i Saxnäs och sen blir det förhoppningsvis en tur ännu längre upp i landet, till Abisko eller Sarek... Magiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0