Tegelstenstaggen

Just nu cirkulerar utmaningen The Big Books Tag, aka Tegelstenstaggen, runt i bokbloggarnas värld. Den går ut på att man ska ta fram de 5 tjockaste, lästa böckerna i bokhyllan, samt de 2 tjockaste, olästa böckerna. För att räknas som en "tegelstensbok" ska sidantalet stiga över 500 sidor... Om man inte räknar med bibeln så ser min lista ut som följer (men å andra sidan har jag ju inte läst den från pärm till pärm så det kanske inte räknas?)
 
 
Mina 5 tegelstenar:

1. Harry Potter och fenixorden - J.K. Rowling 1008 sidor.

2. Arvtagaren - Christopher Paolini, 912 sidor.

3. Svärdet och spiran - Ken Follett, 612 sidor.

4. Genom dina ögon - Stephanie Meyer, 606 sidor.

5. Häxa, Häxa bortom tiden, samlingsvolym - Celia Rees, 524 sidor. En av mina favoritböcker när jag var yngre. Men mest av allt så gillade jag hennes bok Pirater! fantastisk!!

Harry Potter och FenixordernArvtagaren eller själavalvetGenom dina ögonHypnotisörenWitch Child
 
 
 
Och de två icke-lästa:
 
1. Buddenbroocks, en familjs förfall - Thomas Mann, 661 sidor. Min mormor gav den till mig och utmanade mig på om jag skulle kunna ta mig igenom den eller inte. Har inte börjat ännu, men snart. Om några veckor. Eller efter Australien. Kanske. XX sidor
 
2. Steve Jobs, en biografi - Walter Isaacson, 665 sidor. Jag fick boken efter en säljutbildning jag gick för över ett år sedan. Sedan dess har den legat där den ligger. På sängbordet. Under cirka 20 andra böcker. En riktigt hyllvärmare alltså!
 
Buddenbrooks : en familjs förfallSteve Jobs - en biografi


Har ni några tegelstenar där ute i bokhyllorna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0