Julfritt


"Julfritt" (Skipping christmas),
av John Grisham, handlar om en man som är trött på julen och all stress kring den. Med dottern bortrest ser han inte någon mening att fortsätta med det eviga onda i december och han övertalar frun att skippa julen och i stället lägga pengarna på en härlig kryssning i Karibien. Ett beslut som ställer till med en hel del problem, för att hoppa över julen visar sig vara mycket svårare än de tror...

Jag läste den förra julen och läser den i år igen. För det är en kort, rolig och väldigt lättsam bok att läsa medan skinkan grillas i ugnen, knäcken kokar på spisen eller vid mellandagarnas soffhäng. Julstämning får man, men samtidigt blir man fruktansvärt irriterad på alla som inte kan låta dem vara ifred. Trots deras försök att undvika julen, passar boken alla som älskar julen. 

Boken är även filmatiserad och då kallas den för "Julfritt/Christmas with the Krank´s", men faktiskt så har jag inte sett den ännu! Den ligger dock och väntar på mig vid sängbordet för ett passande tillfälle.  

Har ni sett den eller läst boken?

Boken får

värmande, viftande tomteluvor av mig!
 
 -------------------------------------------------------------------------------------------
Recenserades i julbloggen, december 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0